HONDA BF50 SRTZ/LRTZ

Data

  • Tillverkare: HONDA
  • Modell: BF50 SRTZ/LRTZ
  • Motortyp: Fyrtakt
  • Tillverkningsår: 2016 -
  • Rigglängd:

    BF50 SRTZ 521 mm

    BF50 LRTZ 521 mm

  • Vikt:

    BF50 SRTZ 98,0 kg

    BF50 LRTZ 98,0 kg

  • Cylindrar:3
  • Cylindervolym:808 cc
  • Maxvarv:5500-6000
  • Startsystem:Elektrisk
  • Reglage:Reglagebox
  • Växlar:F-N-R
  • Trimsystem:Power trim och tilt
  • Separat tank:25
  • Förbränningssystem:El. Insprutning
  • Utväxling:2,08
  • Finns vänster:Nej

Om HONDA BF50 SRTZ/LRTZ

BF40-BF50: TREDUBBEL TÄNDNINGSEFFEKT

Imponerande trecylindriga lätta motorer.

BF40 och BF50 är våra tekniskt mest avancerade och lättaste utombordsmotorer. De har ett klassledande vikt-effektförhållande, kraftfull acceleration och imponerande bränsleekonomi.

ARBETAR HÅRT OCH ÄR SAMTIDIGT PIGGA PÅ ATT HA KUL

Oavsett om du är ute och fiskar eller bara har kul när du pilar fram över vattnet kommer du fortfarande att vilja ha den bästa motorn för jobbet. Men vilken?

Både BF40 och BF50 är livliga utombordare med bra gasrespons som kommer att ge pålitliga prestanda till vattenälskare, oavsett vilket vatten de färdas på. Båda är NMEA2000®-godkända motorer med elektronisk bränsleinsprutning och trollingkontroll – inga skillnader så långt – men om du behöver några extra hästkrafter för en större båt kommer den större BF50 att vara rätt för dig.

KOMPAKT KRAFT

BF40 och BF50 är lätta, kompakta trecylindriga motorer på 808 kubik, med ett starkt vridmoment och spännande prestanda.

Hur åstadkommer vi det? Genom att ge dem PFG-FI elektronisk bränsleinsprutning för enkel start, kraftfull acceleration och enastående bränsleekonomi. Det långa, slanka insugsgrenröret och de förminskade elektroniska komponenterna sparar vikt och utrymme, vilket bidrar till den kompakta och slanka konstruktionen.

Bättre prestanda

Lägg till vårt unika ökade vridmoment på låga varvtal (BLAST™) och den supereffektiva styrningen för mager förbränning hos ECOmo-systemet, och du har verkligen en mycket imponerande kombination.

DEN BÄSTA PRESTANDAN

Egenskaper som passar ett antal olika båtar.

Upp, upp och iväg

Hondas BLAST™ startteknik med PFG-FI elektronisk bränsleinsprutning ger omedelbar acceleration för att få upp dig i planing så snabbt som möjligt. Detta åstadkommes genom användning av en förbättrad exakt tändning, vilket ger mer vridmoment vid låga varvtal så att du snabbt kan nå marschfart.

DET KOMMER ATT DRA BLICKARNA TILL SIG

Vi tycker att något som fungerar underbart fint också ska vara vackert att se på.

Lacken är snygg i Hondas akvamarina silverfärg. Den slanka, skulpterade designen är slät som en vätska. Den ser bra ut till och med när den bara sitter bak på båten, men i vattnet - där den verkligen hör hemma - ser den ännu bättre ut.

Funktionell design

Båda motorerna har som tillval en multifunktionell rorkult med en LED-panel som visar motorvarningar för t.ex. oljetryck, överhettning av motorn, motorstyrning och batteriladdning. Den avger även en ljudsignal om något skulle hända medan du koncentrerar dig på andra uppgifter. Det är osannolikt, men om ett problem inträffar har du tid att agera.

SAKTA FÖRÖVER, OCH TILLBAKS IGEN

Små justeringar kan lätt göras, uppåt eller nedåt, med 50 varv/min med trollingkontroll (tillbehör).

Exakt kontroll vid låg hastighet är lika viktigt som manövrerbarhet i hög hastighet, särskilt om du fiskar till havs, på en flod eller insjö. Trollingkontrollen kommer att hålla tillbaka kraften och släppa ut den i små steg om 50 varv/min - vilket gör den perfekt för fiske.

KLART TÄNKANDE

Tro på det du gör.

Att förbättra vår livskvalitet betyder inte någonting om vi inte först tar hänsyn till de levande organismerna runtomkring oss. Och när det gäller våra vattenmiljöer finns det helt enkelt ingen ursäkt för att låta bränsle från båtar förorena våra oceaner och farvatten.

Prisstatistik

Försäljningsår Årsmodell Skick Pris Motor
Normalt skick
Under normalt skick, kan kräva reparation
Ej körbart skick

Mer information om motor:

Ägarnas egna bilder